Yksinkertainen maalikerros vai kekseliäästi tapetoidut seinät? StyleRoomin blogissa Laura kirjoitti tällä viikolla tapetoimisesta ja siitä, kuinka tapetilla voi muuttaa huoneen ilmettä helposti. Kun itse muutin poikaystäväni kanssa nykyiseen kotiimme, oli olohuoneessa tumma ja kohokuvioitu tapetti, josta oli päästävä eroon. Revittyämme sen irti, piti ratkaista mitä teemme seinälle. Omassa lapsuudenkodissani on aina ollut maalatut seinät, kun taas poikaystäväni perheessä oltiin aktiivisia tapetoijia. Tilanne kärjistyi lähes sukuriidaksi, mutta lopulta kompromissi(1 tapetoitu, 3 maalattua seinää) löytyi.
Tapaus synnytti kuitenkin kysymyksen siitä, onko olemassa selkeä jako tapettifaneihin ja seinien maalaamista fanittaviin? Kumpaa sinä olet ja miksi?
Vaikka miellän itseni maali-ihmiseksi, haaveilen kyllä välillä ihanasta tapetoidusta tehosteseinästä. Suosikkejani ovat kuviolliset retrotapetit, esimerkiksi Birger Kaipiaisen suunnittelemat. Onko sinulla jotain lempitapettia?
Terveisin,
Sara/StyleRoom
Anne-Maria, 2015-01-09
Hei,
Olen ehdottomasti maalattujen seinäpintojen kannalla, Tykkään tauluista eivätkä ne mielestäni sovi tapetoidulle seinälle, ellei kyseessä ole hyvin yksinkertainen ja mielellään valkoinen tapetti. Mikä muuten on vikana lasikuitutapeteissa? Ne ollaan aina ensimmäisinä repimässä pois seinistä.. Tehosteseinistä ei juurikaan innostu. Vaihtelunhaluisena ihmisenä kyllästyisin sellaiseen nopeasti.. Tosin, olen hetken joskus miettinyt Cole & sonín Woods tapettia sängyn päätyseinälle... :)